Pierwszy przystanek w Psarach zlokalizowano w bliskości mostu nad Starą Widawą. Był to przystanek bez mijanki, jedynym wyposażeniem była tablica z rozkładem jazdy. Funkcję poczekalni pełniła pobliska gospoda Hermanna Scholza, stąd przystanek miał nieformalną nazwę Hünern Kaffeehaus.
Przystanek występuje w wykazie stacji z 1945 roku, ale nie ma go już w dwóch pierwszych powojennych rozkładach. W rozkładzie jazdy lato 1947 i następnych już nie występuje. Należy zatem założyć, że ostatnie pociągi ...
Pierwszy przystanek w Psarach zlokalizowano w bliskości mostu nad Starą Widawą. Był to przystanek bez mijanki, jedynym wyposażeniem była tablica z rozkładem jazdy. Funkcję poczekalni pełniła pobliska gospoda Hermanna Scholza, stąd przystanek miał nieformalną nazwę Hünern Kaffeehaus.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Przystanek występuje w wykazie stacji z 1945 roku, ale nie ma go już w dwóch pierwszych powojennych rozkładach. W rozkładzie jazdy lato 1947 i następnych już nie występuje. Należy zatem założyć, że ostatnie pociągi kursowały tutaj do końca 1944 r., potem wsie Psary i Pracze wysiedlono przed szturmem Armii Czerwonej w lutym 1945 r. kiedy wysadzono mosty na Widawie przerywając ciągłość linii. (moose za atlaskolejowy.net) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||